Waarom moet ik een dagenverantwoording invullen?
Klanten vragen vanzelfsprekend een onderbouwing van de uren die wij in rekening brengen. Met een correct ingevulde dagenverantwoording weet iedereen waar hij aan toe is en kan er geen discussie ontstaan. Zonder een correct ingevulde dagenverantwoording kan je verloning vertraging oplopen, het is dus in je eigen belang dat je deze correct invult!
Waar kan ik een dagenverantwoording downloaden?
Het formulier voor de dagenverantwoording kan je hier dowloaden.
Hoe vul ik een dagenverantwoording in?
Bovenaan het formulier:
- Werkzaamheden uitgevoerd bij: Naam van de klant/eigenaar
- Naam schip: Naam van het schip
- Naam werknemer: Je voor- en achternaam
- Functie: De functie die u aan boord vervult
- Weeknummer: Van de kalenderweek
- Tijd aan boord: Tijdstip dat je aan boord stapt
- Tijd van boord: Tijdstip dat je van boord stapt
Duur van de werkzaamheden (indien nodig werkzaamheden verdelen over meerdere formulieren):
- Datum: Van de desbetreffende dag
- Uren: Het aantal gewerkte uren
- Kilometers: Gemaakte kilometers met de auto (n.v.t. bij huurauto’s)
- Declaraties: Diverse onkosten (originele bonnen meesturen)
- Opmerkingen: Evt opmerkingen die van belang zijn voor onze administratie
Onderaan het formulier:
- Akkoord werknemer: Je handtekening
- Datum: Van de afstapdag
- Akkoord leidinggevende: Handtekening van de kapitein/eigenaar met bedrijfsstempel
- Datum: Van de afstapdag
Een voorbeeld van een ingevulde dagenverantwoording vind je hier.
Wat doe ik met onkosten, reiskosten en kilometers?
Die vermeld je op je dagenverantwoording en je stuurt de originele bonnetjes met je dagenverantwoording mee.
Waar stuur ik mijn dagenverantwoording en declaraties heen?
Wanneer moet ik mijn dagenverantwoording uiterlijk inleveren?
Lever je dagenverantwoording direct nadat je van boord bent gekomen, samen met eventuele declaraties, in.
Waar vind ik mijn salarisstroken?
De salarisstroken zijn te vinden in het loonportal van Kubus Lonen.
Hoe maak ik een account aan bij Kubus Lonen?
Kort na indiensttreding krijg je een e-mail van Kubus Lonen, waarin een link staat om je Kubus Lonen account activeren. Klik op de link in de e-mail en stel een wachtwoord in tussen de 6 en 14 karakters met minstens één cijfer. Vervolgens krijg je een bericht dat je account geactiveerd is. Vanaf dat moment kan je inloggen en je loonstroken inzien.
Let op: het kan zijn dat deze email in je spambox belandt. Controleer dus altijd even je spambox als je deze email niet ontvangen hebt.
Ik wil mijn salarisstroken vanaf verschillende computers inzien, hoe doe ik dat?
Als je je loonstroken op verschillende computers wil inzien, dan moeten deze gekoppeld worden aan je account van Kubus Lonen. Iedere keer als je op een nieuwe locatie inlogt, krijg je een e-mail met de vraag of je het IP-adres wil koppelen aan je account. Als je klikt op de bevestigingslink in de e-mail, dan worden het account en het IP-adres aan elkaar gekoppeld en kun je voortaan vanaf de toegevoegde locatie inloggen.
Wanneer wordt mijn salaris overgemaakt?
De salarissen worden elke maand rond de 25e overgemaakt. Het is afhankelijk van je bank wanneer het geld op jouw rekening staat bijgeschreven.
Wanneer kan ik bellen met vragen over mijn salarisstrook?
Is er iets niets duidelijk wat je salarisstrook betreft, dan staat de salarisadministratie op de maandag en dinsdag ná de verloningsweek ter beschikking voor het beantwoorden van vragen op 0162-713406.
Hoe kom ik in aanmerking voor € 250,- voor het aanbrengen van nieuw personeel?
Ken je gekwalificeerde en gemotiveerde varensmensen waarvan je weet dat ze op zoek zijn naar een andere baan? Breng ze dan met de afdeling planning in contact. Als deze persoon bij Exho in dienst komt stellen we een beloning van € 250,- ter beschikking.
Spelregels:
1. Je belt zelf de afdeling planning om de interesse van iemand te melden (om discussie achteraf te voorkomen).
2. Deksmannen tellen niet mee.
3. De afdeling planning beoordeelt de kwalificatie en motivatie van de persoon.
4. De persoon blijft minimaal 6 maanden in dienst van Exho.
5. De beloning is bruto en wordt uitgekeerd mits je in dienst bent 6 maanden na de 1e werkdag van de door jou aangebrachte collega.
Ken jij zo iemand? Bel ons!
Wat moet ik mee naar boord nemen?
- Geldig paspoort of identiteitsbewijs
- Geldige vaarpapieren
- Persoonlijke beschermingsmiddelen (brandwerende overall, veiligheidsschoenen, handschoenen)
- Voldoende geld voor het voorschieten van eventuele menage en reiskosten. Een treinkaartje vanuit Duitsland terug naar huis kan zomaar meer dan € 100,- kosten!
- Voldoende schone en representatieve (werk)kleding
- Je verzekeringspas, zowel je Europese verzekeringskaart als je zorgverzekeringspas.
Wat krijg ik aan boord te eten en wat moet ik zelf meenemen?
Aan boord krijg je koffie en thee en ontbijt, lunch en diner. Frisdrank, koeken, chips en snoep worden niet verstrekt, als je daar prijs op stelt dan moet je die zelf meebrengen.
Waar kan ik controleren of mijn vaarpapieren nog geldig zijn?
Waarom ben ik verplicht bedrijfskleding te dragen?
Exho vindt het belangrijk dat haar werknemers beschikken over beschermende kleding die voldoet aan de wettelijke veiligheidseisen, werkbaar is en een representatieve uitstraling heeft. Om die reden stelt Exho werkkleding en -schoenen ter beschikking en verplicht je die aan boord te dragen.
Waaruit bestaat een set werkkleding?
- Katoenen overall: 1 stuk
- Brandwerende overall: 1 stuk
- Werkschoenen: 1 paar
- Sweater: 1 stuk
- T-shirt: 2 stuks
- Veiligheidsjas met broek: 1 stuk
Wanneer is mijn werkkleding aan vervanging toe?
Werkkleding moet veilig en representatief zijn. Zodra je kleding niet meer aan deze eisen voldoet neem je contact op met de afdeling planning met het verzoek om het betreffende kledingstuk te vervangen. Onderstaand overzicht geeft je een beeld van de minimale levensduur van de verschillende kledingstukken:
- Katoenen overall: 6 maanden
- Brandwerende overall: 1 jaar
- Werkschoenen: 1 jaar
- Sweater: 2 jaar
- T-shirt: 1 jaar
- Veiligheidsjas met broek: 2 jaar